For å være med må dere melde der inn via påmeldingslenken på nettsidene våre. Det er viktig at påmelding er avklart med leder på institusjonen. Påmelding er fortløpende, men rapportene sendes ut kun en gang per år. Siste frist for påmelding i din helseregion i inneværende år vil stå på nettsidene våre. Det er nok å melde seg på en gang, dere må ikke melde dere på hvert år.
Den dere fører opp som kontaktperson er den som vil motta rapportene, motta lenke til webinarer og liknende. Kort sagt er det den personen som skal være bindeleddet mellom RASK og sykehjemmet/institusjonen. Det er derfor viktig at vi har rett kontaktinformasjon. Om kontaktpersonen også skal være den som holder i RASK på sykehjemmet, eller om dere skal være fler er opp til dere.
Skjer det endringer i løpet av tiden dere er påmeldt, for eksempel at dere bytter apotek, byttet kontaktperson, endret belegg eller liknende er det viktig at dere gir oss beskjed. Dette gjør dere ved å sende inn endringsskjema.
Videre må vi ha tillatelse til å hente ut apotekdata. Dette er ikke det samme som påmelding. Dette skjemaet er sendt inn av mange kommuner allerede. Både tillatelse og påmelding må være i orden for at dere er med og dermed mottar antibiotikarapporten. Er du usikker på om din kommune har sendt inn tillatelse, ta kontakt med kommunalsjef eller virksomhetsleder i din kommune eller send oss en e-post. Tillatelsen er gyldig til og med 2028.
Hvis dere ønsker å melde dere av ber vi om at dere sender inn avmeldingsskjema.